Vinterferieværksted uge 7
11. - 13. februar - alle dage fra kl. 11-15

I forlængelse af museets julekalenderudstilling har Sophus Ejler Jepsen og Klavs Weiss lagt planer for det kommende vinterferieværksted. De vil sammen lave et skilteværksted på museet og i billedskolen.

På museumspladsen mødes børn og voksne af sjove færdselsskilte med nye og helt anderledes piktogrammer. En trækvogn, som Klavs Weiss har bygget, vil køre mellem museum og billedskole hver anden time med en kugle, der efterlader sig spor af sværte på et papir i bunden af vognen. Papirværkerne udstilles løbende, og trækvognens rute binder de to lokaliteter sammen.

Trækvogns-kugle-printer afgår tirsdag, onsdag og torsdag fra:

Billedskolen kl. 11 kl. 13 og kl. 14:40

Museets skulptursal kl. 11:20 kl. 13:20 og kl. 15.

På Billedskolen bliver der skilteværksted hvor børnene kan være med til at skabe nye skilte med deres helt egne piktogrammer til ruten.

På museet bliver gæsterne budt velkommen og får udleveret en Skattejagt til Klavs Weiss udstillingen og udvalgte værker i Museets samling, samt et opgaveark til den lille skiltede rute mellem Museet og Vejen Billedskole.

ALLE ER VELKOMNE og det er gratis.