vejenbilledskole vejenbilledskole vejenbilledskole vejenbilledskole vejenbilledskole vejenbilledskole vejenbilledskole

Ugedag

4-8 år

Shorena Laue

Ledige pladser

Forårets sæson starter i uge 5. Hver sæson afsluttes med en fernisering.

Billedskoleprogram

TILMELDING HOS VEJEN KUNSTMUSEUM
Mail: museum@vejen.dk

Sommerbilledskole den 5.-9. august 2024. Hver dag kl. 9-16.
Ugens base er Skibelundteltet på Højskoleengen i Rødding. Fra 8 år.
Ved billedkunstner Sophus Ejler Jepsen

Vær med til at Tegne, Male og Synge i Skibelundteltet og naturen, når vi sammen skaber en eventyrbog fuld af billeder, sange og en fantastisk fortælling!

I år bliver Skibelundteltet slået op på HøjskoleEngen i Rødding. Her mødes vi hver morgen kl. 9 for at tegne og male. Først med nogen enkle og sjove tegne-lege som f.eks. Tegn & Gæt på kæmpepapir og tegneudfordringer som tegn i blinde, men senere tager vi på male-udflugter i Naturen langs med åen og Raslebækken og på tegne-skattejagter i Rødding by.

Vi følger eventyret Fiskeren og hans Sjæl af Oscar Wilde og prøver at finde alle motiverne i Rødding: "Måske var det her Fiskeren boede og her, han kastede sine garn i vandet? Måske var det her at han en måneklar nat fangede den sølvskindende Havfrue og her han besøgte Præsten?"

Senere skal vi med Sjælen på skattejagt i Rødding: Vi skal finde Visdommens Spejl, Rigdommens Ring og De Dansende Fødder, og alt sammen skal vi tegne og male!

Der er noget med "et mord", "et opgør", og noget meget meget sørgeligt og trist, og til sidst sker der også "et Mirakel!!!"

Hvordan tror du man tegner alt det???

Vi bliver nød til at tage alle farverne i brug og alle mulige nye og gamle maletrix man kan lære af de gamle mestre; Kunstnerne som levede før os, men hvis billeder man endnu kan se i Kirken, på Højskolen og på Vejen Kunstmuseum.

Til slut samles billederne i en Eventyrbog, som alle får et eksemplar af, og en udstilling som jeres familie og venner skal komme at se i Skibelundteltet på Højskoleengen i Rødding, Fredag kl. 15-16

Ved tilmelding giver man automatisk tilladelse til, at fotografering fra billedskolens
aktiviteter kan offentliggøres på Vejen Kunstmuseum og Billedskolens hjemmesider.